Een nieuwe garage Aan de Antwerpsestraatweg groeide Difoga at snel. uit haar jasje. Samen met Ford Nederland in Amsterdam maakte Diepen plannen voor een nieuwe garage op de hoek van de Moerstraatse baan (de huidige Buitenvest) en de Bredasestraat. Eind 1936 ontwierp architect Frederikus S.J. (Frits) Paulen, tevens directielid van Ford Nederland, een voor die tijd modern gebouw zowel qua ar chitectuur als indeling.37 Op het van de Staats spoorwegen gehuurde terrein begon de Bergse aannemer Willem J. Heijns in 1937 met de bouw (afb. 14). Direct valt de ronde vorm van de royale showroom op, met daarboven het appartement waar Diepen zijn intrek in zou gaan nemen.38 Verder herbergde het gebouw een ruime stalling Afb. 14. De bouw van de Difogagarage op de hoek van de Bredasestraat en de Moerstraatsebaan (de huidige Buitenvest), najaar 1937. Bovenop de steiger, bij de Fordvlag, staat directeur-eigenaar Frits Diepen. Zijn wagen, een Ford V8-coupé cabriolet 1936, staat uiterst rechts naast de bouwkeet van aannemer Willem J. Heijns. Foto West-Brabants Archief, collectie BoZ. Afb. 15. Tentoonstelling naar aanleiding van de opening van de Difogagarage, gehouden van 13 tot 17 februari 1938. In het mid den een stand met een Ford V8-chassis met een 85 pk-motor, links een losstaande V8 60 pk-motor. Daar achter, van links naar rechts: een Fordor Deluxe, twee Standaard Tudors, een Standaard Coupé (alle Amerikaanse V8-modellen) en rechts twee kleinere Engelse Ford Junior-modellen. Foto West-Brabants Archief, collectie BoZ. 69 De Waterschans 2 - 2018

Periodieken

De Waterschans | 2018 | | pagina 25